onsdag 7. mars 2012

Jeg & kim fikk oss ildere.

Fredag 02.03.2012 fikk jeg og kim ildere med navn Nala og Zuzzi. 
2 flotte skapninger som er helt 100% bitefri. 
Vi dro fra Oslo ca kl 14:00 og kjørte oppover mot Kvam der Nala og Zuzzi bodde. Vi tok turen innom Espa når vi først var i området. De har verdens beste boller. 


Så etter Espa så gikk turen videre så neste stopp da var McDonnal`s Lillehammer. 
Der traff Caroline noen bekjente av seg som henne pratet med før vi dro videre til Kvam.
Jeg gledet meg veldig å følte bare veien var lang og at vi aldri kom fram til dit vi ville komme!
Vi stoppet utenfor huset på Kvam der ilderne bodde så føltes det ut som vi hadde kjørt i flere 100 mil. Var greit å få en stopp da ja. 


Så dro vi hjemover hvor vi tok å satt opp buret. Ferret Nation bur. 


De var glad når de kom hit. Så kommer det en del bilder av de under her. 


ZUZZI: 



T.v. Nala
T.H. Zuzzi
Her er noen bilder av Zuzzi når henne kommer ut av buret for første gang i sitt nye hjem. De var veldig nysjerrig på hvordan det var her ja.
Men det fant de fort ut at her trives vi.
De har også møtt Prince (Bilder litt senere)

Ilderne stortrives i sitt hjem her i Gamlebyen i Oslo. Til sommeren skal de få lov å ta en titt i hagen. Men da med Bånd på seg.
Blir spennende å se de farte rundt på gresset her.

De fikk møte på Josefine (Katten vår) det gikk ikke så fint for katta ville jakte. Så kata havna i hagen. 


De skal snart til dyrlegen for helsesjekk så vi vet om de er friske eller om de har noen mangler. 

De elsker også sin blekksprut som de krabber inni og legger seg til å sove. Snart skal jeg også skaffe drennerings rør så de kan løpe rundt her i rør. Og opp trappa i rør. De er litt tung i rompa til å klare å komme opp trappa. Men de er flinke klatrere da. :-)



NALA:
Jeg har hue igjennom armen til Thez




Jeg vil inn til de andre ilderne.

Her er Veske napperen NALA




































Bilder av da Zuzzi møtte Prince
Få lukte da tenkter Prince.  

Jeg vil bare hilse på, ikke løp da!

Er du for et dyr?

Dere er søte sammen da :-)


ZUZZI: Skal jeg ta han der eller?
Nei Orker ikke i dag alikevel!




______________________________________________________________________________________
Her er litt forskjellige bilder av de.
Kenneth: Nei dere skal ikke inn her!
Ildere: Jo vi vill! 
Zuzzi: Faen vi ble løfta opp igjen. 

Vi vil jo inn på Badet jo! Får vi lov.
______________________________________________________________________________________

Følg bloggen til våre ildere på http://ilderdrom.blogspot.com/ ta en titt der for mere bilder av Zuzzi og Nala

Her er filmen Zuzzi vasker seg



1 kommentar:

  1. Herlig innlegg Kenneth :) Morsomt med Zuzzi og Prince <3 Og ikke minst når de prøvde å komme seg inn på bade, haha!! x'D

    SvarSlett